Friday, April 1, 2011

Banyaknya Soalan..

Dulu masa belajar..penat menjawab pertanyaan orang setiap kali dapat keputusan pekse. Dari pekse UPSR, PMR sampailah SPM. Agaknya mentaliti orang kita ni memang cam tu ek. Suka sangat menyibuk nak tau result pekse orang lain. Nak nak lagi kalau anak dia dapat lagi bagus dari kita. Huh sabor je lah. Pastu nak tau kita dapat sambung belajar U mana pulak. Cam aku dulu, dapat masuk UiTM jer...kira U paling low class lah. U paling sosial lah. Eh macam2 lah tanggapan orang. Kira sape yang masuk UiTM ni..macam masuk sekolah pemulihan jer kot! Apa punya benak kepala otak tu pon tak tau lah. Orang tu nak jadi jahat bukan sebab U tu, tapi sebab diri dia sendiri. Kalau belajar sekolah pondok sekali pon..pakai tudung labuh, dah syaitan nak merasuk dalam diri dia..jadi jugak benda tak elok. Betul tak?

Bab kahwin..hah, benda ni aku dah buat awal2. Jadi memang tak sempat lah orang nak tanya..aku dah kahwin dulu. Biasanya orang abis belajar baru kahwin, tapi aku masa belajar..dah kahwin dulu. Jadi, selamat..tak payah jawab soalan ni. Dah abis belajar, memang aku terus kerja. Sebab tak nak orang dok tanya2 pas ni nak kerja apa. Tapi sampai sekarang rezeki aku memang kerja biasa2 je lah. Tak merasalah nak dapat gaji riban2 setiap bulan. Tapi yang ada ni pon..alhamdulillah cukup.

Bab anak..memang soalan ni yang paling mengganggu jiwa aku. Yelah nak dapat budak sorang tu pon makan masa 4 tahun. Tahun pertama boleh lah aku kelentong 'emm..nak abiskan belajar dulu' Padahal masa tu aku tak pakai apa2 perancang pon. Memang nak anak sangat2. Sebab dari dulu aku feeling2 nak dapat anak masa usia muda. Konon2 nanti ko jalan dengan anak..orang ingat anak ko jalan dengan kakak..kui kui. Tapi tak ada rezeki. Sampai satu tahap tu, aku cam give up..fed up. Bila tengok orang kahwin..tak lama tu dapat anak, huh lagi lah aku naik gila. Sampai aku fikir..aku ni mandul ker. Sedih sangat..Tapi finally, Allah beri jugak zuriat pada kami.

Ni dah ada sorang anak...ada pulak yang tanya  'bila nak tambah anak ni?' Hahhhhhhhhhh...tensionnya. Susahnya nak hidup bila dikelilingi orang cam ni. Serabut tau! Aku bila orang tanya cam tu..senyum jer lah. Nak buat cam ner lagi. Aku kalau boleh, nak 10 orang anak tau..tapi dah tak ada rezeki, nak wat cam ner? Waaa..nak nangis rase. Tolong lah.....

p/s: rasanya sebab aku gemok sangat sekarang ni, sebab tu tak lekat2! Huh kena diet dulu!

Sincerely...

6 comments:

sW33tdARLiNG said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

bila dah laju sangat anak pun kena tegur jugakk... dikatanya gelojoh.. hareeemm sungguh!

lyly yAna said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

wahhh, kt sini memang tekanan lah org tanye pasal kawen.. nak2 pulak sume officemate da nk menuju ke alam perkahwinan.. kire yg staff pompan tinggal lili sorg jela niii..wa mmg tekanan laaaa..


sile la tambah anak, saye mau anak buah pompan lagikkkk

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@sW33tdARLiNG
mmmg haremmm org yg ckp cam tu!

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@lyly yAna
kumpul duit..leh kawen

ko lah beranak!x pon suruh k.yong atau k.ngah..haha

k.yong slim..boleh beranak byk2 lagi, hikhik

lyly yAna said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

beranak beranak mane ade kene mengena dgn kurus ke gemok.. ade officemate kt sini kn umor 26, anak da nk masuk 4 org tauu

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@lyly yAna
dia subur..huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal