Thursday, April 14, 2011

Minum Air Manis Anak Jadi Hyperactive?

Betul ker kalau budak banyak minum air manis jadi hyperactive? Ni fakta atau auta? Apa relevannya dengan minum air bergula/manis..boleh jadikan anak kita menjadi hyper. Tapi ni lah yang aku dengar dari dulu.

So sampai sekarang aku takut nak bagi waiz minum air manis. Biasanya aku bagi minum air masak & susu jer. Air sirap ke oren ke ribena ke..memang dia tak pernah minum! (Maksudnya aku tak pernah letak dalam botol susu dia). Kalau makan kat kedai..aku order air manis tu, bagi lah jugak dia minum sikit air tu. Tapi selalunya aku biasa order air masak jugak..so nak tak nak dia minum air masak jugak lah.

Aku tengok anak2 abang aku yang dah setahun ke atas tu, biasanya waktu siang bagi air sirap or oren jer. Time dia nak tido..baru bagi susu. Tapi waiz aku tak pernah praktik kan macam tu lagi. Perlukah aku bagi dia air manis tu? Elokkah untuk kesihatan dia? Aku risau dia jadi hyper...emm.

Google google google..i need ur info.
- kesian budak ni minum air masak jer -
Waiz, 
bukan mama malas nak buat air manis untuk kamu..
bukan jugak mama kedekut nak beli kordial & gula untuk kamu..
Tapi mama sayangkan kamu..
Jadi minum je lah air masak tu yer..
Bagus untuk awet muda..hikhik~


Sincerely...

6 comments:

sW33tdARLiNG said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

gula tu kan tenaga.. cuba kita sendiri jgn minum air manis, apa rasanya...?

wahida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

mmg gula dan coklat penyumbang energy...boleh minum air manis, tapi jgn byk sgt...anak2 saya pun saya tak amalkan sgt air manis kecuali air ribena...cuma si abang bila dah besar, dia pandai dah kalau mkn kat luar order air laici bagai...

lyly yAna said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

air masak tawar, x sedap. sian waiz x dpt menikmati air fresh oren, teh o ais, melo ais mcm abg emy, pojan, abg haziq, abg nabil, afiq, aqil, yayah n fasha..hehe

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@sW33tdARLiNG
byk minum pon bhya sis..dah lah keturunan mks tu ada kencing manis

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@wahida
wah..demand, kalah org besorr yer!

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@lyly yAna
skrg kecik x pndai mintak lagi..tunggu lah besor sikit, hari2 mintak air tu kot

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal