Monday, January 21, 2013

Ber-steamboat

Hari tu dah pernah makan kat Zisma Kitchen ni..tapi tak berkesempatan nak try steamboatnya. Tapi entah apa yang merasuk perut MKS minggu lepas..tiba-tiba teringin nak makan, ai follow je! Dia tak pernah makan steamboat cam ni...saya cuak dia muntah je lepas makan nanti..hehehe.

Untuk warga KT..Zisma Kitchen ni bersebelah dengan court badmintan & gelanggang futsal DS (Datuk Sulong) di wakaf mempelam. Tepi jalan besar...konpem nampak!

Minima 2 orang untuk makan steamboat ni. RM15 untuk satu kepala. Saya makan dengan MKS je..so RM30. Pakej termasuk air sirap untuk setiap seorang...murah lah jugak kan. 
Ni lah set yang saya dapat..kat hujung tu ada jugak megi dan sebiji telur. Dapat sup dan tomyam. Tapi kitaorang makan sup je. MKS tak makan tomyam yer kawan-kawan. Kalau makan...nanti dia muntah. Emm..padahal tomyam tu feveret saya!
Ada 3 jenis sos untuk cicah-cicah..sos cili biasa, thai dan black paper. Sebab kitaorang ni perut kampung...order steamboat, tapi nasi nak makan jugak..so tambah dengan 2 pinggan nasi putih biasa. Mane kenyang nak share sekeping meggi tu kan...adooii.

Steamboat ni kan self services...kena main masak-masak. Yang MKS ni ingat...ada orang tukang masakkan..adooi nak senang je hidup dia ni. Dia try masak sotong pon hangus...sampai sakit gigi menguyah sotong yang overcooked..hehe. Rasanya..ni lah pertama dan terakhir kali MKS makan steamboat!

Total kena bayar untuk malam tu..RM33. Pakej steamboat RM30, tambah nasi 2 pinggan RM3...hehe. Okeylah untuk orang macam MKS yang baru nak try apa itu steamboat.

4 comments:

Mia Kassim said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Pagi2 nengok makanan terus lapar....

deq noor said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

banyak gak bahan-bahan steamboat yg dibagi ye. memang murah.. :)

[leily.laily] said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

bulih try nih!
dkt dh nge kg kite..

tq share yer..

Arysa Nasir said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

MKS sungguh ke x mkn steamboat? Ok, klu nnt dtg u umah kitaorg, akak x msk tomyam
hu hu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal