Tuesday, January 8, 2013

Barut & Makin Putih

Yang ni una umor 2 bulan..kecil molek lagi. Barut perut pon sampai ke dada. Sekarang barut perut ngam-ngam je. Tapi barut yang besar muat lagi lah..pakai waktu malam. Waktu siang..tengok stok barut...on off. Ni musim hujan, lagi lah..banyak baju & barut tak kering..hehe.

Iye..una dah 7 bulan, tapi saya masih pakaikan barut. Masih sapu minyak angin kat perut..masih pakai stokin. Saya masih anggap dia baby lagi..walaupon sekarang makin besor. Eh minyak yuyi tu tak halal yer? Saya suka bau minyak yuyi tu..sedap. Tapi bila dengar kata tak halal..saya stop, pakai minyak mestika pulak.

Dulu masa mengandung una..memang saya kurang minum soya. So kulit dia macam gelap sikit. Takut jugak kot-kot anak perempuan saya menurun kulit papa dia..hehe. Sebab ikut pengalaman preggy & lahirkan waiz, memang lah anak putih kalau minum soya, tapi kulit tak berapa kebal (cepat sensitif/alahan). Waiz dulu..kulit memang putih. Tapi ruam/alahan..orang tua kata 'kenan'..banyak sangat. Sampai ke hari ni..memang berkudis lah kaki dia! Padahal kena gigit nyamuk je..memang sepesen dengan kulit saya!

Bila mengandung una..saya kurang minum soya. Lahir una..kulit macam gelap sikit. Takpelah..saya redho je. Janji anak sihat. Tapi..makin lama, bila dah besar...ehhh makin putih pulak semek ni! 

Gambar ni ada kesan flash..tapi hakikatnya, kat luar memang putih jugak mek una ni.
Tengok kat pipi tu..kena gigit nyamuk. Habis merah pipi! Tu belum tang peha dan badan dia...SubhanAllah, rasa nak geget-geget!.

9 comments:

lyly yana said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

bile la dapat jumpe semek nihhh. nk gigit die

ieda said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

aah una semakin putih ..
bb nie dia akan semakin mencerah bila semakin besar ..
tapi bila masuk usia 3 tahun dah gelap depends kalau dia banyak main panas ;)

Papa Mifz said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

ye ke minyak Yuyi tak halal...tak pernah dengar pulak...

Yaya Azura said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

una larikk..mama nk geget..
Semek!? Mencebik je budak tu dengar....

Mia Kassim said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Ada dengar juga minyak yuyi tu ada minyak b***...tapi tak guna minyak ni....saya suka guna minyak kayu putih cap burung kakak tua tu...wangi bila mix dgn bedak...hehe

Rasp said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

gambar2 una nampak dia putih gebu lah sis...
iyelah sedap gak bau minyak yuyi tu kan...tapi tu lah tak halal...

N i e Z a said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

aahh..ade baca jg yg myk yuyi tu tak halal..huhuhu..dh bertahun pakai..baru tau kata tak halal kan..

comei una..putih gebus...apa makna semek tu erk?hehehehe

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

ololo.. kiutnyer..
puteh melepak!

Kamariah Awang said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Tak payah minum soya.. memang kuat gen mama dia...Hehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal