Saturday, January 19, 2013

Kuasa Tab

Masa mula-mula dapat tab hari tu...waiz main direct tanpa henti. Saya pon tak sedar sampai pukul berapa dia main tab malam tu. Sebab dia tau tu tab maksunya..walaupon sebenarnya saya dah beli tab tu untuk dia. So dia takutlah kalau maksunya amik balik. Tu yang di pulun habis main malam tu..keh keh.

Sampai sekarang pon..kalau dia cari tab tu "ane tab maksu?"..keh keh. Kalau saya nak bagi dia main..saya bagi jelah. Kalau tak bagi..saya jawap "maksu amik dah tab tu!". " Em..maksu amikk..emmm" . Senang-senang kena tipu budak ni...alahai..keh keh.

Pernah..satu malam tu, rumah saya kemas je. Tak ada lah eksiden terpijak mainan waiz. Sebab budak tu kalau bermain...abis semua mainan dia kat ruang tamu lah, dapur lah..toilet lagi. Kadang-kadang hampir terjatuh sebab terpijak mainan dia. Sejak ada tab..mengadap benda alah tu, kemas molek je rumah saya. Tv pon tak berapa nak berebut dah. Dulu asyik bukak kartun jer...hihi.
Selagi tak abis bateri tab tu..selagi tu lah dia pegang! Jangan harap nak pegang okey...tengok je dari jauh!
Kat kedai makan pon boleh duduk diam sekarang ni. Saudara mara..kawan-kawan saya tau lah perangai budak ni. Memang hyper! Kakinya tak pernah kenal erti penat. Kalau duduk kat kedai...tahanlah 10 minit. Lepas tu...berlari-lari lah, tolak kerusi lah, kacau orang lain makan lah..fuh.

Buat Lily - Setakat ni..alhamdulillah tab tu masih elok...hehe.

9 comments:

lyly yana said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Alhamdulillah.. eheee mesti elok kn tab ori heeee.. Bagus waiz.. gudboyy

Papa Mifz said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

lebih kurang Mifz lah, tapi PM hanya bagi Mifz tengok video guna Tab semasa kami keluar makan jer...untuk memudahkan papa dan mama nya makan...hehe

kalau di rumah ke PM tak pernah bagi Mifz, bagi pegang dan main game ke memang tak pernah bagi...sebab takutlah nanti dia sibuk nak Tab or main game jer...huhu

deq noor said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

budak2 skrg mainan dah advance... maksu kena tinggalkan tab lama skit kt rumah wida tu. heee.... :p

Kamariah Awang said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Hehe.. Berjasa jugaklah tab tu, tak payah mamanya teruk2 berkemas mainan lagi... Makin handsome lah Waiz! hihi...

pena rozie said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Same la gan twin kat rmh tu

Kazman / Sue said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

wah...... bijaknya diaaaaaa.....

selamat berhujung minggu

NM02 said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

jgn tak tau, qays yg 7 bulan tu pun dah pandai kuis2 kat tab dedi dia. hahaha....

RYS AREESA NASIR jr said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

amboi waiz, dapat tab maksu yly ye... kekdg fikir, itu aje yg berkesan setakat ni nak kasi bebudak ni dok dediam kan... hu hu...

N i e Z a said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

aahh..bdk2 skg ni..klu dh dpt tab mmg mata pon tak berkelip dok ngadap tab tu kan..kdg2 mkn pon tak heran dah..hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal