Tuesday, May 15, 2012

MALAS

Bukan sebarang malas..dan hakikatnya aku bukan pemalas yer. Ni pasal kerusi malas..hehe. Sejak aku preggy 7 bulan lagi MKS dah keluarkan kerusi malas ni. Sebelum ni terperap kat dalam bilik. Ni bila dah makin sarat..tak boleh nak duduk kat lantai, terpaksalah duduk kat kerusi malas.

Before ni..aku selalu baring kat tilam depan tv ni. Berebutlah 3 beranak nak duduk & baring kat tilam bujang tu. Nasib lah sape yang terjatuh kat lantai [biasanya aku lah tu!]. Tapi bila dah tak larat nak bangun duduk ni..kenalah duduk kat kerusi jer.

Kerusi malas ni kan boleh di ejas2..kadang2 tertido kat kerusi tu jugak lah. Dah akhir2 pregnancy ni..makin tak senang duduk di buatnya. Baring lama2 pon sakit pinggang & badan. Sudahnya..susah nak bangun. So lepak kat kerusi malas je lah.

Sape yang mampu tu..bolehlah duduk kat kerusi empuk tu. Tapi bajet2 orang sederhana cam aku ni..mampu beli kerusi malas je lah. Ni pon kerusi turun temurun masa mengandungkan si waiz tu dulu..keh keh.
Tapi..tapi yang tak sedapnya, ada jugak orang yang nak berebut kerusi malas ni dengan aku. Menyampah tau! Kalau dengan MKS tu..bolehlah aku sound2 kan. Tapi bila dengan budak kecik ni..alah..ai surrender! Memang tak makan saman lah.

Bila kita sound dia..dia siap jawab lagi 'mama..gi sane' [di suruhnya aku duduk kat kerusi lain]. Oitt..tu kerusi mama lah!

Sincerely...

10 comments:

Azian Elias said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

hee...kiutt...berebut2 ye..

wahida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

ekekek...berebut ngan anak2 tu yg best tu...sweet moment tu...

pena rozie said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

sedap pulak die duduk kat kerusi tu

lyly yana said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

mmg x makan samannn

ieja amieja said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

huhu..nak wat mcm mane, terpaksa lah mengalah kan..anak..anak..

Hanis MY said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

alahai comel je waiz berebut kerusi dgn mama... kalau dia nampak wida dah duk situ awal2 dia suruh wida beralih tak?

Papa Mifz said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

jarang ado budak yang makan saman...hehe

Jo-Blogger said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

sy singgah sini melawat..nt dtglah ke blog sy..jgn lupa follow nt saya follow blik.

http://johariblogger.blogspot.com

~ yus ~ said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

ekekek, anak dah lawan tauke ya. Mama punya kerusi malas pun dia nak kebas...hihi. cute

deqnoor said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

waiz ni xkesian dengan adik ke? sian adik... ce kata camtu. berkesan x. hehe... ;p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal