Thursday, May 17, 2012

Malas Layan

Saje nak mengadu kat korang pasal kerja aku ni. Sebenarnya aku jarang nak cite2 hal kerja ni..nama pon kerja kan, memanglah akan berhadapan dengan macam2 kerenah dan masalah. Kalau tak mampu nak tangani stress..baik duduk rumah jer, jadi boss kan? Haii..tapi aku lagi stress lah kalau duduk rumah jer..hehe.

Tak delah masalah berat sangat..tapi aku jadi tension lah jugak kalau ada orang yang sound2 suruh buat kerja cepat2 ni. Bukannya boss tau. Boss aku okey jer...ko nak masuk lambat ke, balik awal ke, mengadap internet 24jam ker..tak kisah. Janji kerja siap! Tapi janganlah ambil kesempatan pulak kan..berpada-padalah.

Ni pekerja bawahan aku..sms pasal duit komisen diaorang. Biasanya tengah bulan, memang diaorang hantar tuntutan komisen dari pengeluaran bulan lepas. Nak proses tuntutan diaorang tu bukannya amik masa sehari..banyak proses dan procedure. Kena ikut step by step.

Tapi masalah sekarang..diaorang tu tak paham proses tu. Tau nak hentam & marah jer. Tak pasal2 aku dapat sms protes dari sorang pekerja ni. Mana dia dapat nombor hp aku pon tak tau lah! Bulan lepas..dia call guna tepon ofis jer. Tapi bulan ni makin berani sms ke no.tel aku pulak. Heii..tu nombor private aku tau. Bukan hp pejabat..aku bayar bill sendiri tau. Tak koser nak layan lah..

Ikutkan perangai & mulut puaka aku ni..kena jugak mamat sorang ni. Tapi bila pikir2 tengah membawak perut ni..fuh..sabor..sabor. Sejak2 preggy ni..memang aku jadi cool down sikit. Jaranglah nak melenting sangat..kang menurun kat baby pulak kan.

So hari ni..terus aku buat proses pembayaran tuntutan komisen untuk pekerja2 loji ni..biar  diaorang faham sikit flow nak buat pembayaran tu macam mana. Time nak gaji, komisen, bonus..cepat jer. Kerja lembab..ishh.

Fuh..okey, rasanya lega dah bila luahkan kat korang. Tq baca!

Sincerely...

9 comments:

cheqna said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

sabo mak buyung =)

Anonymous said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

sabo ler,suh ye mari kira sendiri nk cepat

Rohani Hashim said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

hurmmm, mcm2 kan wida...kena fhm la flow nya kan. bkn sng nk dpt kalau bab duit nih

kurus said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

sabar dikk sabar ..
x elok marah2 dgn org tuu
senyumm je
sbb kita ngandung takut tersampuk perangai buruk dia tuu
bukan percaya tapi hakikat ..

senyum je dikk .. senyummm ;))

Unknown said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

byk2 bersabar yer...:)

deq noor said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

biasa lh tu wida... bab2 duit mmg cepat je mintaknya. mcm company DN buat rule, claim kena hantar tiap2 10hb, 15-17hb dapatlah claim tu. lambat hantar, tunggu 10hb bulan depan...

wahida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

adoi, menghadapi kerenah org mcm ni lah buat aku letih..

ko sabar je la yer...

Hanis MY said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

kalau tny elok2 ok la jugak... harap derang faham lah lepas ni kalau tak faham jugak, pengsan!

pena rozie said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

sabar mase dj mak buyung ni. Kalau dah ok nanti buat la mulut puake. hahahahaha... Sbb kadang kala PR sendiri pun x tahan la... (kite same jer mulut puake sbb keje pun same gak kan) hik3....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal