Thursday, May 3, 2012

10 Ribuuu

Nak cite sikit..baru2 ni kat ofis aku kecoh bila bil telefon celcom my manager tu mencecah RM10,000! Terpanjat gegirl tau!

Ikutkan caj penggunaan telefon, sms, bla bla...cuma RM200 sahaja. Yang RM10++ ribu tu untuk penggunaan internet. Tapi Setelah di tolak rebat..kena jugak bayar penggunaan internet dalam RM100 gituu. Tapi my manager tu still macam tak puas hati dengan Celcom..sebab katanya, dia tak guna pon internet. Entahlah..

Ikutkan..aku pon pernah jugak terkena macam ni. Tak ingat samada pernah cite kat korang atau tak. Biasanya bil bulanan aku tu dalam RM8-15 sahaja. Sebab bukannya tepon sape pon. Sewa pon tak bayar sebab bil tepon aku tu under staff benefit sebab Abang Ngah aku kerja celcom. Memang sejak aku abis sekolah dulu..dia bagi nombor staff dia untuk aku guna. Tu yang murah bebenor. Sampailah satu ketika tu..bil tepon aku mencecah RM500 lebih..mau aku tak terkejut! Nak kata aku guna internet..tak pon. Tapi bila di cek2..maybe masalah setting kat telefon tu. Mungkin waiz atau aku dah tertekan setting 'ON' kat hp tu. So tak bolehlah nak salahkan celcom kan. Nasib baiklah ada rebat..tapi membayor jugaklah RM100!

Jadi..kalau manager aku kata dia tak guna internet, mungkin ada setting kat hp dia yang terrrr'ON. Guna hp canggih2..tapi tak reti nak adjust setting..susah jugak kan? So kalau kita marah2 Celcom pon tak guna jugak. Tu problem hp kita. Kalau tak reti..masa mula2 beli hp tu, suruhlah penjual tu cek dulu setting2 kat dalam hp kita tu. Jangan dah terkena..susahlah.

Sincerely...

8 comments:

Yaya Azura said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

nasib baik boleh kurang banyak..
yang penting kena set credit limit..kalau ter On pun tak pe..
akak celcom mmg ON 24 jam internet tapi maxis bila nak pakai baru on..

sW33tdARLiNG said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

suruh dia tgk balik kat connection dia tu... padamkan semua connection yg ada ataupun, dah tahu takmo guna internet, pakai enpon biasa jer jangan guna smartphone.. kekekekkekekekenasekeh

Mooniqueen said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Hehehe...kadang2 hp canggih ni tu la masalahya...

pena rozie said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

set ajer credit limit tu....

deq noor said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

selalu happen perkara camni so kena alert off data jika xnak guna kt phone kita ni. klu x off, memang data kena cas sampai bila2... nak selamat, amik pakej data...

rasp said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

dia tak ader credit limit ker?
uiiisshhh kalo i pun mau tak terperanjat :D

wahida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

nasib baik aku pakai henfon cap ayam jer...hahahaha...

Kamariah Awang said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Heee bukan sikit2 tu...Camane diorang buat kerja agaknya??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal