Sunday, December 5, 2010

Besday Party Waiz - Part 1

Hari tu kan aku dok menghitung hari..samada nak wat besday party untuk waiz or not. After discuss dengan mr MKS..kitaorg dengan berbesar hatinya nak mengajak org lain tuk makan kek waiz tu bersama-sama.  So hari sabtu hari tu..4hb Dec aku kerja half day saje. Kol 1pm aku calibot dari ofis..banyak benda nak kena prepare, amik kek..masak..kemas rumah..huh.  Aku saje sambut besday waiz awal sehari..sebab hari Ahad @5hb Dec tu banyak kijer..minggu depan pulak full dengan kenduri kawen..x leh celah langsung! x kisah lah..janji leh sambut besday budak kecik tu..

Balik dari kerja..aku sempat lagi pergi shopping last minutes. Bukan beli ape pon..cuma beli fish cake & bawang goreng. After solat..start masak bihun goreng, keropok keping (Digoreng oleh mr MKS)& air minuman. Menu lain cam puding & buah oren aku beli jer. Waiz memang aku x amik lagi lah..sebab susah sikit kalau nak wat kerja kalau budak tu ada. Tapi lepas aku siap masak bihun goreng dalam pukul 2.45pm tu..Yayah si tokey Dnialicious (tmpt aku tempah kek waiz) call kata dah sampai kat Sek Men Sri Nilam..so aku gi amik kek, then terus amik Waiz kat rumah Mok Nah dia.
Oh gambar di atas sebagai bukti kepada org kampung bahawasanya..aku NORWIDADI..masak sendiri hokeyyy. Memang pada mulanya aku ingat nak tempah jer..tp disebabkan aku x pasti bape org nak datang, di tambah pula malu dgn kakak2 ipar aku kalau bihun goreng pon nak tempah..nampak sangat lah ko x reti masak kan! So masa kat ofis hr sabtu tu..aku dah google resepi2 terbaekkk untuk wat bihun goreng ni. Alhamdulillah..menjadi. Aku wat 2 bungkus jeww. Nasib baik cukup ko!.

Lepas semua makanan siap, mandikan budak kecik tu..bagi dia tido dulu. Then makpaknya pon ikot tido sama..hehe. Sedor2...dah pukul 4.40pm! Aih..janji dengan org majlis start lepas Asar..dlm pukul 4.30pm. Nape x ade org datang lagi ni..sebab hujan ke x ade org nak dtg..Jeng jeng jeng, ada x org nak datang ni. Aku dah cuak ni. Sapo dio nak menghabiskan 2 bungkus bihun goreng yg aku buat dengan air tangan aku ni?
Aku : Bang, kalau x ada org datang..abang abiskan yer
mr MKS : Okeh babeh..
Aku : :(

To Be Continue..

Sincerely...

2 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Salam kenal.


sekejap aje dah tambah umur Waiz. Semoga Waiz sihat sentiasa.

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@azrina0307 : tq.salam kenal jugak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal