Thursday, March 10, 2011

Pengalaman Lalu..

Berbalik pada entry sebelum ni..aku tak halang pada anak saudara mr MKS tu nak bernikah. Benda yang baik..kenapa kita nak halang kan? Macam aku dulu, kahwin masa tengah belajar jugak. Tu pon sebab mr MKS yang tak sabar2 nak kawen..aku ikot jer, hehe. Tapi situasi ni berbeza sebab mr MKS dah bekerja..dah ada kewangan yang kukuh, duit banyak..(oh tang banyak duit ni aku saje tambah buat penyedap cite. Tak kaya pon..cukup makan jer) Jadi tak ada masalah lah. Dia boleh tanggung aku..sampai besor bini dia sekarang!

Tapi cam ner pulak kalau lelaki yang masih belajar, nak kahwin? Boleh..tapi berat lah tanggungjawab dia. Mana nak belajar untuk penuhi impian mak ayah,  tanggung isteri lagi. Kalau lah family kaya..berduit, boleh lah mak ayah tanggung kan. Tak pon..guna duit pinjaman untuk tanggung diri masing2. Tapi kalau yang mengharap pada mak ayah setiap bulan? Sampai mak ayah pon tiap2 bulan berikat perut sebab nak simpan duit.. bagi duit kat anak? Tak kesian ker? Mak ayah mengharapkan pada kita..ingat boleh dapat hasil dari apa yang mereka usahakan. Tapi?

mr MKS selalu pesan ke waiz, belajar pandai2..belajar sampai habis..cari kerja, bahagiakan mama&papa dulu..pastu baru kahwin..hehe(walaupon budak tu tak reti apa2 pon!) Dulu sebagai anak mungkin kita tak paham apa perasaan orang tua kita..tapi bila dah jadi mak orang ni, baru kita tau apa perasaan orang tua kita dulu..especially mak kita.

p/s: kalau lah aku di tempat kak ipar aku sekarang...hancur luluh rasanya hati. (kak ipar aku steady jer, aku je emo terlebeyyyy)
emm..speechless again!

*Tak niat nak kata ke sape2..tolonglah jgn terasa. Ni luahan hati kecil aku je. Harap maklum.

Sincerely...

4 comments:

wahida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

mungkin pihak permepuan nak mempercepatkan sbb takut benda yg x elok terjadi..ye lah...dua2 pun belajar jauh di tmpt org, jauh dr mak ayah...x pelah...kita doakan je supaya semua dipermudahkan...

sw33tdarling said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

kalau bini dia faham dan sanggup berkorban, rasanya takde salah.. maybe depa akan duduk dengan family buat sementara waktu.. berbelanja pun ala kadar..

rasanya lebih bagus depa buat keputusan mcm tu, dr duk buat maksiat jer... hidup pun tak berkat... rasanya, selama waktu belajar ni, sokongan dan pengorbanan keluarga pun masih diperlukan

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@wahida
tq sis..
insyaalah, amin

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@sw33tdarling
harap2 begitu lah:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal