Saturday, March 12, 2011

Dah Selamat

Ni lah gambar2 yang sempat aku snap masa majlis pernikahan anak saudara mr MKS hari Jumaat semalam. Gambar2 lain aku tunggu dari kamera Mukminah je lah. Cam mane lah nak amik gambar..budak kecik tu terlampau 'baik' perangainya! Dah lah masa mula2 sampai tu..dia tak malu leh makan 3 ketui muffin yang kak ipar aku nak bagi kat keluarga pengantin perempuan. Adoii..mana nak letak muka aku yang shomel ni?
Time ni budak 'baik'  ni tengah terlompat-lompat nak turun tanah. Sengaja tak nak bagi dia pakai kasut..sebab rumah pengantin kat atas bukit. Seram lol..Jatuh ke bawah nanti. Tak ke haru? Kesian ke ayah Wahabnya kena pengang budak sengal 'baik' ni.
Tu..yang lain dari yang lain (kaler putih) ada lah pengantin perempuannya. Biji mata pon aku tak nampak..adoii. Simple jer kan..ko jer berangan nak pakai baju mantin glemer kan? Orang tu pakai jubah biasa jer..penuh zuhud. Insap aku.
Ni pengiring2nya. Terdiri dari kaum kerabatnya..masa ni aku rasa cam nak tutup badan dengan kain gebor (selimut) je, sebab baju aku jarang! Insap sekali lagi..bila lah aku nak berubah jadi baik ni.
Akad nikah dibuat di surau/masjid kat depan rumah pengantin perempuan. Macam surau baru buat..tak siap pon lagi.
Okey..ni aku zoom sikit. Tangan kanan pegang hp tuk amik gambar..tangan kiri mengongcang dunia waiz.
Non-nampak...si baju kuning menghalang! Si mr MKS tengah menyandor kat sliding door kat hujung tu. Anak tak mau pegang! Grrr..
Dah abis akad nikah..mantin solat sama sebelum upacara batalkan air sembahyang. Pas amik gambar ni aku calibot..masuk kete, tepon mr MKS..bang, jom balik!

Nape aku balik? Tak makan tak minum..terus balik. Oh tu, off record! Aku tak nak cite kat sini..sebab masa tu ada eksiden yang buat hati aku panas..membara! Daripada ko menggila kat situ, baik ko balik.

Sincerely...

4 comments:

Aiydalela said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

selamat pengantin baru untuk pengantin..

*segan nye nak pegi kalau semua orang pakai camtu, sebab kite pakai biasa2 je. ikhlas ni..

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@Aiydalela
hihi..sama lah, sy pon segan jugak.

sw33tdarling said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

tak tayang pun baju yang jarang tu.... huksss

citer ler apa kes yg panas tu...? tak syiok aaa tak share2

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@sw33tdarling
Ish..dh kabor x leh cite :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal