Sunday, January 9, 2011

Penchinta Pink

Bukan salah budak kecik tu dilahirkan sebagai lelaki..tapi dah mamanya gila pink, redho je lah ye waiz. Mainan tu ada kaler biru & pink..tapi aku tetap pilih kaler pink! Tu belum lagi baju2 waiz..botol susu dia..semua pink! Sampai akak yang jual mainan ni pon tanya..anak perempuan ker? Tak..lelaki jawab aku. Senyap kakak tu okeh..hehe. Tapi sejak kawen ni..sawan aku dengan kaler pink ni dah kurang sikit lah. Sebab mr MKS tak suka dengan kaler pink..sedey aku. Kalau nak beli apa2 barang..pilih kaler lain. Kalau amik kaler pink gak..sila bayar sendiri okeh..waaaa...kejam tol!


Mainan tu rakaman suara orang mengaji ayat2 lazim. Ada surah al-fatihah dan 3 kul.  Harga  RM15.00..aku beli kat pasar malam jer. Sepuluh minit dia main mainan ni..pastu bolayan! Ooo..mainan muzik2 tu boleh pulak budak ni berjoget-joget, aku beli rakaman orang mengaji ni tak nak pulak di dengornya. Cam ner nak jadi tahfiz ni. Tahun depan papa nak hantar sekolah pondok...ish ish.

Kalau korang perasan lah, gambar kat atas tu waiz tengah makan kepok lekor. Tapi budak kecik ni selalu makan guna tangan kiri. Puas aku mengajornya..kalau dia pegang tangan kanan pon, kejap jer. Pastu dia tukar balik ke tangan kiri dia. Aku rasa nak katok2 (pukul) jer tangan dia. Aku rasa lah..waiz ni mewarisi kekidalan papa dia. Anggota belah kiri dia memang lagi kuat dari anggota belah kanan. Tapi aku tak nak lah anak aku makan guna tangan basuh b**rak...yukks. Bajet cam budak tu basuh b**rak sendirik je! Padahal mama ko ni yang susah payah tertonggek-tonggek nak basuh poo-poo kamu tu.  Kawan2..ada tak sape2 yang anaknya sama spesis cam anak aku ni. Nak wat cam ner ek?

Sincerely...

6 comments:

Cik Ila said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

anak buah cik ila yg lelaki pun byk barang2 pink..
al kisahnye,kakak dia yg sulung,so brg2 tu disimpan kpd adiknya..pink pun pink lah..layannn..hahaha

princess laila said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

kak widaa..! ade ke bg ank laki wane pink? haha..tapelah. jgn smpai waiz beso t p0n nak bagi die pkai baju pink sokmo taw :) huhu.laila love pink gak lah =)

sw33tdarling said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

aiyoo no komen laa pasal kidal ni sbb takde lagi dalam sejaran adik badik or anak2..

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@Cik Ila
amik brg kakak..tak pelah.ni kalau saja2 beli untuk dia cam ne pulak tu?

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@princess laila
besor nanti akak haramkan warna pink..takut jd adik2 pulak nanti hehe

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@sw33tdarling
anak2 sis memang reti ke makan tangan kanan..ke nak kena ajar gak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal