Sunday, November 21, 2010

Raya Haji Part 1

Lepas mr MKS balik dari sembahyang raya..aku & budak kecik tu still x mandi2 lagi..hehe. Budak kecik tu punya pasal lah..bangun lambat! Abis mamanya pon lambat jugak. Mr MKS mengadu sakit kepala pulak tu..so tido lah dia lepas balik dari masjid tu. Kalau korang nak tau..mr MKS ni memang ada penyakit sikit..dia x boleh duduk kat ramai org cam kat masjid & pasar. Kalau pergi jugak..balik tu mulalah kata sakit kepala lah, nak pitam lah..gelap mata lah. So memandangkan mr MKS sambung tido di pagi raya tu..kitaorg pon golek sama lah sambil melayan cite kat tv3 "SABAR"..best jugak, lakonan Abby Abadi & Norman Hakim.

Dah abis cite tu..aku yg dah lapar perut ni..cam biasalah (taktik org yg x berapa rajin pandai masak ni) kitaorg serbu rumah kak ipar aku - Kak Nah, yg x pernah jemu ajak kami anak beranak makan kat rumah dia. Org lain semua dah nak balik..kitaorg baru terhengeh-hengeh sampai.  Menu ketupat nasi,  kuah kacang & Bihun Soto. Alhamdulillah..ada jugak rezeki aku nak makan ketupat & kuah kacang. Tak ada lah sedih sangat memikirkan kampung halaman..cewah. Pas makan..boleh lah pulak sambung tido sebab kekenyangan..3 beranak terbongkang sama. Buruk perangai sungguh!

Lepas Asar tu..kak ipar aku sorang lagi - Kak Mah pulak ajak makan nasi kat rumah dia. Seronok pulak dia masak2 kat bawah rumah sama Kak Na (penyewa rumah bawah Kak Mah). Menu gulai daging & daging masak merah. Walaupun masih kenyang..abis lah jugak sepinggan nasi. Aku ni mana lah reti tolak rezeki ni..x baik kan. Org dah jemput..kena lah makan. Kenyang sampai malam ko!

Sincerely...

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal