Tuesday, November 16, 2010

Mood Sedeyyy

Sedih lah sebab Hari Raya Aidiladha nanti x dapat balik kampung. Maka beraya lah aku di kampung mr MKS..Kuala Terengganu. Konon2nya x ade lah sedih sangat sbb Raya Haji kan..tp bila pagi raya..sok sek sok sek lah menahan air mata tu. Especially time makan..teringat-ingat org kat kampung mesti makan sedap2, tapi awak laki bini cuma makan nasi goreng je..huhu. Nak wat cam ner..nasib ko lah mr MKS dapat bini x reti masak!

Aku nak cite lah sikit pasal Raya Haji aku tahun lepas..sbb tahun  lepas pon kitaorg x balik kg sbb masa tu aku dah sarat membuncit..takut terberanak kat tengah jalan pulak (Jalan nak balik ke rumah aku tu punyalah azab..macam naik kuda..Jalanrayanya berlobang-lobang! ) So Raya Haji tahun lepas..pas sembahyang raya, kitaorg gi cari makan kat rumah kak ipar aku. Cam biasa lah..buat muka x malu kan. Dah ko x reti masak..campur mengade-ngade x leh masak (alahan lah konon!), haruslah kitaorg mencari rumah yang banyak makanan. Tapi aku tau..kakak2 ipar aku sayang kat aku..tambah ngan kesian sbb aku sorang2 je kat sini. Family jauh..saudara mara pon x ade. So x kisahlah aku makan2 kat rumah diaorg pon..hehe.

Raya Haji kat rumah family mr MKS ni x delah meriah sangat. Tak macam kat kampung aku..mesti ade kenduri & sembelih lembu. Family mr MKS x de wat korban2 ni..kalau nak korban pon tumpang kat masjid. So memandangkan x ade ape2 aktiviti..pas makan kat rumah kak ipar aku..aku ajak mr MKS gi potong rambut kat bandar. Nasib baik lah ade kedai cina kat Wisma Tenang tu buka..rambut aku abis kasi potong pendek punya. Takut dah ade anak nanti x dan nak sikat..hehe. Lepas siap potong rambut..rase lapar lah pulak. So kitaorg lunch kat McD. Sedey tau..org lain sedap2 makan sup tulang..aku makan burger Pok Cik Ronald jer.

Tahun ni punya raya..aku pon x tau ape aktiviti kitaorg. Adakah sama cam tahun lepas..kihkih. Tapi yang pastinya..ahli kitaorg sudah bertambah..iaitu..waiz! So maybe ade perubahan sikit. Sekarang pon tengah terfikir nak wat menu ape untuk pagi raya nanti..emm..


Sincerely...

8 comments:

Gadis Kampung said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

kad raya aidil adha untuk awak..ambik disini http://nukilangadiskampung.blogspot.com/2010/11/kad-aidiladha-untuk-awak.html

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

tq..hehe

rasp said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

wat menu sempoi2 je sis...
asalkan dpt bersama cik abe and waiz...
lepas dah breakfast gi lah menapak rumah sesapa hehehehehehe...
sungguh ajaran sesat kan :)

Selamat Hari Raya Aidiladha sis...

ibh said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Selamat hari raya aidiladha wida..sedey lo..tak dpt balik kg..huhuhu..
Sudi2kan ambik kad kat rumah sue ya..
http://suemiezi.blogspot.com/2010/11/ikhlas-dari-sue.html

adekmu said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

sedih, sedih, beraye sorg gak ni..terpakse menumpang rumah wak nap..hik

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

rasp : hehe..ajaran wajib di ikut pd org2 yg memasak

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

ibh :tq yerr..

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

adikku : akak pon tumpang raya rumah org..hehe. syukur merasa gak ketupat & kuah kcg, gulai daging. and best sekali kak nah buat BBQ stik daging..sedap!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal