Sunday, November 7, 2010

Berita Cuaca Hari Ini

Bila akhir tahun ni..biasanya bermula lah musim hujan. Bila hujan..kemungkinan banjir pun besar lah jugak. Dulu masa aku kecik2..tgk berita kat tv, biasanya banjir berlaku kat negeri2 pantai timur mcm Kelantan & Terengganu je. Tapi sekarang..kat belah selatan macam Johor pon dah banjir. Tahun ni..belah utara pulak. Kesian kat mangsa2 banjir di Kedah & Perlis..diharap diaorg sabar menghadapi musibah & cubaan ni.

Rase pelik jugak kenapa banjir melanda Kedah & Perlis..sebab dulu aku pernah lah jugak duduk kat Arau, Perlis selama 3 tahun..masa belajar kat UiTM dulu. x pernah banjir pon..kemarau ada lah! Time musim panas tu..Ya Allah, memang panas lah sangat. Sampai kering kontang tau! Bekalan air pon selalu x ada. Merasa lah jugak pergi kelas dengan x mandinya..hehe. Tapi aku tau..masa tu ramai jugak yang x mandi! Tok sah tipu lah..

Kat terengganu sekarang pon asyik hujan jer..tapi sepanjang 4++tahun aku duduk sini, x pernah lagi lah merasa harung air bah ni. Mungkin di sesetengah kawasan kat trgnu ni ade yang banjir..tp so far kat rumah aku x ade lah banjir..KECUALI...jalan nak masuk rumah aku..kat Sek Men Seri Nilam tu..selalu air penuh kalau hujan berterusan...Tapi itu disebabkan masalah pengaliran air. Aku rase kalau masalah longkang atau parit ok..mesti x penuh air kat situ...emm

Ramalan cuaca tuk sepanjang minggu ni pon asyik hujan jer..biasanya aku gi keja naik motor jer. Tapi sekarang kenalah 'pinjam' kereta orang tu..hehe. Harap2 bandar KT x banjir macam kat Alor Setar atau Kangar. Kalau x kena gi keje naik sampan lah..hehe.


Hari ni hujan..esok pon hujan..lusa pon hujan..tulat pon hujan..tonggeng pon hujan..taik pon hujan..anjing pon hujan! (Betul ke "esok lusa tulat tonggeng taik anjing"?) Kalau salah tolong betul kn..tp kalau betul..kena mesti taik anjing? x ade perkatan yang molek & 'halal' ke yang nak digunakan? "Esok lusa tulat tonggeng taik anjing" tu lecturer aku kat UiTM Arau dulu yang ajar..kalau salah..maknanya salah ajaran lah tu..hehe.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal