Monday, November 8, 2010

Maher Zain

Sape suka dengan Maher Zain? Sila angkat tangan..hehe. Sebenarnya..masa mula2 MZ tu tengah hot kat sini..aku x de lah layan sangat. Sebab aku rase lagu dia biasa2 jer..org pun biasa2 je. Sampai aku pon naik heran..kenapa semua org cam tergila-gilakan si MZ ni. Jadi macam satu fenomena lah pulak. Nak di jadikan cerita..my BFF..Diah dr KL, ade outstation kat KT ni. Dia wat internal audit for EON Bank. 

So masa weekand aku jemputlah Diah tido rumah aku..suka sangat lah kitaorg, sbb lama x jumpa kan. Pastu yang aku perasan..si Diah ni selalu sgt menyanyi 1 lagu tu. Mula2 aku pon x tau dia nyanyi lagu aper..bunyi cam lagu siam pon ade..lagu hindustan pon ade. Ditambah dgn pitching entah ke laut mane..memang aku x pernah dgr lah lirik lagu tu! Bila di tanya..rupe2nya Diah nyanyi lagu MZ tajuk 'Baraka Allahu Lakuma'. Masa kitaorg gi mydin mall..kat kedai CD ade pasang lagu tu..rupe2nya best lagu tu (cuma bila Diah nyanyi..jadi cam x best je..hikhik

So, bila dah tau lagu MZ ni best..aku pon mula lah ber-youtube..cari semua lagu2 MZ. Memang x syak lagi lah..lagu2 MZ ni memang best2 cam lagu 'Baraka Allahu Lakuma' , 'For  The Rest Of My Life', 'The Chosen One' & 'Awaken'. Selama ni aku cuma dengar lagu 'Insyaallah' je..sampai aku boleh hafal lagu tu..bosan weh! Radio Era ni memang putar lagu tu je..padahal punyalah banyak lagu MZ yg sedap2. So..kalau Pak Nil baca lah blog saya ni (huh perasannya!) tolong lah putar lagu 'Baraka Allahu Lakuma' tu banyak kali yer..hehe

credit to Google image..
Smart bile pakai topi..ala2 jejaka idaman aku lah. Tapi bila buka topi..reject!        Sesungguhnya aku memang x suka lelaki yang x berapa nak ade rambut ni.  Tapi mr MKS aku dikecualikan okehhh...

1 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal