Wednesday, November 14, 2012

Durian Crepe Kuala Terengganu Paling Seeedappp

Abaikan tajuk yang begitu poyo..hahaha

Rentetan dari kes INI dan INI. Muntah hijo lah korang baca entry durian crepe jer..

Hari Isnin semalam dengan rasminya saya dah merasa durian crepe buat pertama kalinya dalam hidup ini..ceh. Yang ni saya order kat FB  - Anum Cookies.

Berhadapan dengan blok taska Permata waiz..so lepas amik budak kecik tu, terus ke rumah Kak Anum..amik durian crepe. Tak jumpa pon tukang buatnya..budak [maybe anaknya] yang hantar.
Dari dalam kereta budak ni dah godek-godek durian crepe saya. Alahai...tak tenang saya nak memandu. Takut durian crepe tu tergolek...kembang kempis tahan bau lagi..fuh dugaan.
Sampai je kedai MKS [lepas amik waiz..saya kena amik MKS kat kedai dulu b4 balik rumah sama-sama], terus bawak durian crepe kat ofis MKS. See...gebukan [durian crepe..bukan tangan saya yer]. 

RM10 sebekas..ada 5 ketui semuanya. Tersangat lah sedap. Penggemar durian, WAJIB cuba! Lempeng kaler kuning tu di balut dengan isi durian & krim. Makan sejuk-sejuk...fuhh..terbayang-bayang lagi rasanya. Bak kata Chef Jo Masterchef..meletup-letup dalam mulut!

MKS makan dua ketui..saya makan dua ketui, satu lagi tu MKS bagi ke pekerjanya [ada dua org pekerja, so pandai-pandailah korang kongsi!]. Abis dalam masa kurang 30 saat! Menyesal tak order banyak..punyalah sedap.

Tak pe..saya punya next order kat FB - Family's Patisserie [kat batu buruk] pulak. Nak rasa yang versi lain..lepas tu bolehlah pilih mana yang terbaekkk...kan?

Kak Yaya..amboi, lajunya update durian crepe kan? Jom kita cuba yang kat batu buruk ni pulak. Eh jumpa satu lagi orang buat durian crepe..dekat dengan ofis saya jugak. FB - The baking sister [location : Jalan Pasir Panjang]...ngeee

9 comments:

Rasp said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

akak baca jer dah terkecur k....
dolu2 pernah try makan kat kedai mana ek...
hurrmmm ice room kot ke mana ntah....
tapi lepas tu sampai skarang tak makan2....
harus cari gak ler nie...

NM02 said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

musim durian crepe skang ni kan

Yaya Azura said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

tu ah..nak jugak order dekat Batu Buruk tu..boleh buat perbandingan kan..

Unknown said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

wow...tak pernah try lagi makan...nampak menarik jer...

wahida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

durian crepe mmg best!! aku pun suka!!

Ibu Muda 30series said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

wida...try la buat sndiri plak...hihihi... ptg td sy buat...lepas dh 2x beli...tingin jgk nk merasa air tgn sendiri...ahaha

Arysa Nasir said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

err.. mcm teringin je nk makan.. mana pulak nak cari kat sini ek?

cikpuanNaiz said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

yg dkt marang, sy beli 5pcs rm10..tp yg dkt kT lagi murah, 6pcs rm10..

Unknown said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

durian crepe dah makan tapi yang area Terengganu belum makan lagi ler..huhuhuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal