Tuesday, February 7, 2012

2nd Time Potong Rambut

Kiranya ni 2nd time lah. Mula2 budak kecik ni potong rambut masa umur dia 40 hari..tu lah 1st time aku gondolkan kepala dia. Lepas tu memang sehelai rambut pon tak pernah berpotong. Ramai dah orang tegur rambut budak ni dah panjang..dah macam budak pompuan. Tapi aku buat tak tau jer..sayang nak potong rambut dia.

Masa cuti Maulud Nabi hari tu..orang lain sibuk berarak, aku sibuk pergi gunting rambut. Sebenarnya dah lama aku bising2 dengan MKS nak potong rambut..tapi asyik tak de masa. Aku ni..bila rambut cecah bahu jer, mula lah rasa sakit kepala memanjang. Asyik menyalahkan rambut..hehe. So baik lah kita potong. Lepas kawin memang aku tak pernah simpan rambut panjang..selalunya sampai bahu jer. Lepas tu mesti potong!

Lepas potong rambut aku tu..teruslah tanya tukang gunting tu, boleh tak potong rambut budak. Dia kata boleh. Pikir 10 minit gak samada nak potong rambut waiz atau tak masa tu. Sebab aku memang sayang nak potong rambut budak kecik tu. Last2 aku decide nak potong rambut waiz. Tapi potong kat bahagian telinga & belakang..sikit jer.
Nasib baiklah budak ni tak menangis..dia duduk diam jer. Tapi muka dia memang berkerut time cina tu potong rambut dia.
Suruh tunduk..dia tunduk. Pastu pandang2 aku...mintak diselamatkan..hehe.
Kejap jelah cina tu potongkan..kena RM8. Aku punya kena RM18. Nampaklah macam budak lelaki sikit bila dah rambut pendek ni. Tu pon kalau ikut papanya..tak bagi potong rambut belakang si waiz tu. Tapi aku tengok cam pelik jer kalau rambut tepi di potong, tapi rambut belakang panjang berekor..so kita potong lah sikit. Nanti rambut tu tumbuh panjang jugak.

Lepas ni kalau ada orang tegur tanya si waiz ni budak lelaki ke perempuan..memang saje nak kena luku dengan aku..hehe.

Sincerely...

10 comments:

Unknown said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Lawak je muka diee

Rohani Hashim said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

muke kesian mitok di selamatkan, tapi wida cute ler...;)

deq noor said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

monyok je muka waiz tu. hihi...

PCL said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

colel jer waiz duduk atas kerusi tu..

Hanis MY said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

waiz yang sentiasa comel...

L said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Good boy waiz x nangis...
Ada yg confuse ke laki ke pompuan?
Mmg muka hero la...hensem tp cute..hehe..

Yaya Azura said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Aduh..ter comment guna google account mr.tmfs..

Cho Zila said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

memang muka mintak diselamatkan yerk... alahai tetap comel...
maxisnyer wirelesstu memang harga gitu yerk kalau cam tu murahler yerk.. baru nak amek unifini...

pena rozie said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

en aiman botakkan ajer kepala...

RYS AREESA NASIR said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

heh heh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal