Friday, October 24, 2014

HABIS BELAJAR

Malam baru ni..menghantar anak sepupu yang dah abis belajar kat UiTM Chendering nu. Tu yang bertudung dan berbaju hijau...Sufiah. Mak dia yang tudung purple tu..kakak sepupu saya (sebelah arwah mak)
Siap bawak 2 orang lagi anak lelakinya..jadi bodyguard dan pengangkut beg/barang2 Sufiah yang banyak tu. Datang ke Terengganu naik bas...balik naik flight.Tido jugak rumah saya semalam. Sebelum tu, 2 malam diaorang tido di Hotel Sumai. Saya pon tak tau diaorang nak datang..tau2 dah ada kat hotel. Tak kisah pon kalau nak berkampung kat rumah saya...waiz tu lagi suka kalau ada tetamu. Dia lah yang paling kecoh..dan kepoh!
Bayangkan...

Dalam jip hitam MKS tu, kat seater belakang..boleh sumbat 4 orang Kak Yam dan anak-anaknya. Yang berbaju hitam tu siap memangku adik dia (tukang amik gambar). Bukan budak kecik ye..tinggi lagi dari saya tau! Nasib baik dia kurus.

Kat depan saya pangku semek una dan waiz..sampai sakit2 kaki ni! Kat tong belakang..memang penuhlah dengan barang2 si Sufiah ni. 2 tahun duduk Terengganu..beranak pinak barang dia!

Tu pon..ada tikar, baldi, bakul..dan kotak2 lain yang dia tinggal kat rumah saya. Tak taulah bila nak ambil pulak. Kalau saya balik kampung bolehlah tolong bawakkan..huhu. Tapi nak ditinggalkan kat rumah sape pulak ye?

Time nak timbang barang tu..memang lama giller. Sebab lebih 30kg tu! Padahal dah guna kuota kargo utk 4 orang 20kg (20kg x 4 = 80kg) , handcarry 7kg (7kg x 4 =28kg)..lebih jugak!  Kena tambah dekat RM400 tu..hai lagi mahal dari harga tiket. Mujurlah..boleh tumpang2 bahagian passengger lain. Dekat 5 passengger jugak  tuuuu..

Lepas diaorang abis check in beg tu..barulah kitaorang berpisah. 
Ni pulak gambar masa Sufiah mula-mula datang Terengganu. 2 1/2 tahun yang lepas. Time tu datang dengan sebuah kereta je..bersama Kak Jai, suami dia..dan anaknya yang berbaju merah tu.

Masa ni una dalam perut saya lagi..memang tengah sarat sangat tu. Selang 2-3 hari tu saya bersalin, hehe. Time tu memang havoc sangat lah..sebab ramai bebenor datang Terengganu termasukkan adik saya dan anak sedara..family Jedos. Mujur tak terberanak..una lahir ikut tarikh due dia..06/06/2012.

Salam ketemu lagi...tunggu raya jelah. Itu pon kalau saya turun ke Seremban.


2 comments:

NM03 said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

kite nak cakap kite rindu tengganu!

Myra Jay said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Perghhh, RM400 tu..
Mujur boleh tumpang penumpang lain..
Kalau tak, berpeluh jugak nak mngulur kan :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal