Tuesday, October 21, 2014

Cermin Kereta Pecah

Nak update sikit je..

Kereta kancil MKS..kena pecah! Abis cermin sebelah pemandu dipecahnya. Bukan pecah sikit-sikit..abis sebuah cermin tu! 

MKS ni tiap2 malam cam biasalah..kol 10pm memang dia keluar dengan BFF dia, pergi solat dan berubat kat Masjid Pengadang Baru tu. Dalam kol 2am siap solat..baru balik rumah. Cam tulah rutin dia hampir setiap malam.

Ntah cam mana..malam td, saya perasan gak dia balik lewat. Tapi tak koserlah nak membukak mata tengok jam..tido jelah. Pagi tu dia cite..pas solat kol 2am tu, tengok kete dah kena pecah. Mujur gak beg laptop dia dah dipindahkan ke jip hitam. Cuma hilang spek itam dia..spek ori pulak tu, spek paling dia sayang..haha. Rugi kena ganti cermin kereta..tu jelah. Cuma bff dia lah..tinggal wallet dalam dashboard, pencuri tu boleh tau ye..abis dirembatnya. 

Dapat pulak wallet kontraktor..memang teballah wallet tu ye. Untung bebetul pencuri tu..rezeki dia lah kat dunia ni. Kat akhirat nanti tanggunglah ye. Ni kat dunia pon..tak taulah balasan apa yang dia dapat. Tau-tau jelah..MKS dgn BFF dia tu..geng alim ulamak, tok bomoh semua ada kan..merasalah ko pencuri. 7 hari 7 malam diaorang buat solat hajat tu! 

Report polis dah buat..tapi setakat cermin satu yang harga RM100 tu..pakai duit sendiri jelah. Walaupon insurans cover cermin..tapi idoklah kita claimed.

Mungkin ini juga peringatan Allah pada MKS..kita mana nak tau kan. Setiap kejadian tu, Dia dah atur sempurna. Cuma kita sebagai hambanya ni..nak sedar atau pun tidak.


2 comments:

RYS AREESA NASIR jr said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

haish... pandai pencuri tu ye.. tak pe, tanggung dan jawablah dia nanti...
cermin blkg avanza kami pun pecah seribu mgu lps... didik jadi schumaker... hu hu...

Myra Jay said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Adeh!! macam2..
Kereta mmg dah tak selamat nak simpan barang2 kan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal