Saturday, August 6, 2011

Versi Kuali

Puasa ke-3 hari tu aku buka kuih popia jer..tak selera nak makan. Tapi curik2 jugak 2-3 suap nasi beriani MKS. Sampai rumah dalam kol 6.00pm..solat Asar dulu. Pastu terus masak nasi dan lauk sahur. Nak masak pas berbuka takut tak larat pulak..nak tarawih lagi kan. So ada masa b4 berbuka tu..aku gagahkan lah jugak diri ni memasak.

Ingat nak masak sayur jer..pastu esok masa sahur goreng telur. Tapi tengok stok daging ada..terus campak2 bahan, jadi kari daging. Hah jangan tak tau..aku ni ada kuasa magik. Campak2 ingat nak masak lain..bila dah siap jadi menu lain.

Tapi yang tak tahan tu..masa sahur, MKS makan kari daging tu. Dia tanya beli mana..pastu suruh aku beli lagi untuk hari esok. Ayoo..matik! Mana nak dicari kari daging cam tu..saya yang masak lah! Kari daging pekat melikat cam tu pon awak suka yer..hehe. Kalau korang nak tau..aku kalau masak kari memang tak pernah letak santan. Pekat cam stail kari mamak tau! Tu yang MKS suka..
Gambar sayur campur aku..gambar kari daging tak sempat nak snap. Siap masak tu..sedang molek azan Maghrib. Terus berbuka..



Sincerely...

6 comments:

Aku Ibu Muda said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

sama ngan wani, slalu tak dan snap gmbr sbb terus azan :)

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@Aku Ibu Mudakan kan..hehe

Farrah Hasna said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

memasakkanpun mesti kena kreatif gak kan

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@Farrah Hasnahehe..sy x kreatif

sW33tdARLiNG said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

akak kalau masak kari ikan mmg tak letak santan, tp kalau kari daging akak letak...

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@sW33tdARLiNGsy semua jenis x letak...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal