Sunday, August 28, 2011

Ustaz Don Daniyal Bin Don Biyajid

Tak tau lah ustaz ni keturunan apa..biasa dengar keturunan Wan, Tengku, Raja, Megat, Radin..ni Don. Dah macam cite Shah Rukh Khan pulak..Ustaz Don Daniyal Bin Don Biyajid. Sekali pandang macam Jehan Miskin..2x pandang macam Ashraff Muslim..hehe.

1st time dengar tazkirah dia kat rancangan ihya Ramadhan di tv al-Hijrah. Bersahaja..kelakar. Tak kering gusi dibuatnya. Rasanya pas ni mesti ustaz Don ni glamer..

Ada satu tazkirah ustaz Don tu..betul2 buat aku menginsafi diri. Dari suka2 tengok keletah ustaz Don ni..terus aku senyap seribu bahasa. Bergenang air mata.

Katanya (lebih kurang begini) :

Sebab apa kita puasa di bulan Ramadhan ni? Sebab perintah Allah kan. Jadi kenapa tuhan yang sama (Allah) perintah kita solat..kita tak solat? Kenapa tuhan yang sama (Allah) perintah kita menutup aurat..kita tak tutup? Kenapa tuhan yang sama (Allah) perintah kita taat kedua ibu bapa..kita tak taat? Kenapa? Renung-renungkan..

Betul jugak cakap ustaz Don tu kan. Aku harap dengan kata2 tu..buat aku beringat dengan semua perintah Allah yang telah DIA tetapkan. Semoga aku berubah menjadi insan yang lebih baik..insyaallah.


p/s: psst..tak ada niat pon nak tegur@kata ke sape2..sapelah aku nak tegur orang. Hanya untuk peringatan diri sendiri. Harap maklum..sayang korang. No komen..hehe. Komen dalam hati je yer.

Sincerely...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal