Monday, June 13, 2011

Waiz Di Ofis Mama

Hari Sabtu hari tu..Tok Mi (pengasuh waiz) kena pergi Kota Bahru sebab ada majlis perkahwinan saudara dia. Nak bawak waiz..jauh sangat. So sapelah nak jaga budak tu. Nak hantar ke Mok Nah & Cik Mah (kakak2 MKS)..kesian pulak kat diaorang. Sebab hari Sabtu tu memang banyak kenduri kawen. Cuti sekolah lah kata kan..

Papa memang awal2 tak mau bawak budak ni pergi kedai..kang abis dia 'kemas' satu kedai tu. Bad mood pulak MKS nanti. So nak tak nak..terpaksa lah aku bawak budak kecik tu pergi pejabat. Nasib baiklah hari Sabtu..so tak banyak kerja sangat. Bos pulak tak masuk hari tu..selamat.

Bos aku baik..tak kisah punya. Sebab before ni aku pernah gak bawak waiz datang pejabat. Tapi aku yang naik segan, sebab budak2 pejabat aku nanti tak buat kerja pulak..ralit main dengan budak tu!

Tapi waiz okey jer, duduk kat tempat Sales (kebetulan orang sales cuti tengok bola kat Stadium B.Jalil)..layan upin ipin dan boboiboy kat Youtube. Bila dah abis..pandai tekan sendiri. Sampai not responding internet tu! Hahaha..

Dah penat tgk kartun, 'kemas' dapur, makan, menulis a.k.a menconteng, main telefon..aktiviti dia yang paling aku suka..
-

-

-

-

-

-

TIDOOO!

Dua kali budak kecik ni tido..pagi sekali, petang sekali. Masa tu lah aku leh bernafas sikit..buat kerja sikit2. Hehehe..

Sincerely...


4 comments:

Hanis MY said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

comelnya dia tido! geram tgk... good boy nyer waiz ni...

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@Hanis MY
Tu gmbr masa tido mmg lah good boy hanis..time jaga, ya ampunnn

sW33tdARLiNG said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

kalau budak tak meragam, ok jer laa membawak.. jenis yg melalak tu tak tahan tu.. tak pasal2 tak leh buat keje duk menjaga anak jer seharian... iskk segan kat mber2 sbb bising kan?

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@sW33tdARLiNG
kalau dpt anak pesen gitu..kena pikir 100 kali b4 nak bawak ke pejabat..hehe.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal