Wednesday, June 1, 2011

Gohek Kereta..

* Gohek kereta = bawak kereta (org Terengganu, kalau salah tlg betul kan yer)

Sape2 yang tak boleh tgk video waiz tu..janganlah susah hati. Bukannya waiz gohek kereta tu betul2..dia main2 jer. Kang ada yang terkejut pulak budak setahun lebih dah pandai bawak kereta! Tapi kalau korang tengok lah video tu..gaya dia bawak kereta cam orang besor dah. Siap nak masuk gear..masuk kunci. Tu nasib baik tak tekan minyak.

Eh nak share cite ni, hari tu aku amik waiz dari rumah pengasuh dia. Dah sampai rumah, aku kuar dari kereta dulu..keluarkan beg semua, tutup pintu. Waiz masa tu kat seat sebelah driver. Ntah macam mana..tak sedar waiz pergi kat tempat pemandu..lock semua pintu kereta. Suruh buka..dia sengih pulak. Yang aku ni risau dah..pikir macam2 masa tu, takut budak kecik tu lemas jer. 

Bila aku panik..terjerit-jerit macam orang kena rasuk, waiz jadi takut. Terus dia menangis..dan dan tak reti nak buka kunci kereta tu (padahal b4 tu, dia biasa main buka-kunci kereta tu). Masa tu pikir nak pecah jer cermin kereta..tapi masa aku intai2 kat dalam kereta, kunci kereta tak ada pon! Ceh..rupa2nya ada kat tangan aku. Macam mana boleh tak sedar..hampeh tul. Kalau MKS ada..mesti dia luku kepala aku cukup2.

Pastu..aku buka jer lah pintu tu guna kunci kereta. Berpeluh-peluh budak tu menangis..hehe. Pengajaran yang aku dapat lepas tu..bila sampai jer rumah, bawak waiz masuk dalam rumah dulu. Pastu baru angkut beg & barang2 lain.

p/s: macam mana lah agaknya kalau aku terus pecahkan cermin kereta tu..mau mengamuk orang tu, hehe.

Sincerely...

16 comments:

Hanis MY said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

hanis pun naik panik baca tau...aduii nasib baik la kunci kat tangan...comel je waiz bawa kete mcm pro...

wahida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

bahaya tu...lain kali hati2 ye...peringatan utk saya jugak tu...

Ibu Muda 30series said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

hihi...sebbaik tak pecahkan cermin tu kan wida :p

-Mama Zara-

NM02 said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

mmm... mmg takleh tgk pong.. hehehe

chichi said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

hahahaha..kadang2 dalam keadaan panic..dah tak tau nak wat apa..pike cara mudah jer..sebaik ada kunci kat tangan..

sW33tdARLiNG said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

gohek = go ahead

educated tauuu orang ganuuuu

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@Hanis MY
kalau diingatkan balik..mmg panik. hope x terjadi lagi

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@wahida
yelah..sbagai pengajaran utk mummy lain jugak

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@Aku Ibu Muda
tu lah..naseb baik sgt2!

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@NM02
baca cerita sajer..he

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@chichi
mcm mane leh x sedar kunci tu ada kat tgn pon x tau lah..he

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@sW33tdARLiNG
thanks! baru tau..ingatkan mmg bahasa asli trgnu:)

:: Mrs.SyahNia :: said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

akak dok kat kuala ganu yea?

fuhhh nsb baik knci
kete kat akk..

Unknown said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

muke adek x bleh blah laaaaa. siap betulkn aircond, radio bagai.. mmg geram betol

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@*Miss Syahnia*
iyer dik.duduk di k.trgnu:)

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@lyly yAna
poyo jer budak tu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal