Thursday, September 30, 2010

Waiz sakit..Waaaaaaa

Semalam kali kedua waiz kena sedut dgn nebulizer. Emm aku sebenarnya confius..sbb ade org cakap x elok sedut dgn nebu byk kali..tp ade gak org kata elok sbb nak bagi lega & nak elak jadi asma or lelah. Tapi dah doctor cadangkan bagi nebu gak..ikut jer lah. Waiz sakit sejak balik raya hari tu..dah seminggu sakit. Mula2 tu demam+batuk+selsesama jer..lepas tu kat dada dia kuar bunyi2 lah pulak. Macam ade lendir & kahak kat tekak dia. Kalau hingus tu boleh lah aku sedut..tp kalau kahak tu cam ner pulak? So tu yang doctor suggest sedut guna nebu. 

Tapi lepas 4 hari..aku rase bunyi kat dada dia makin teruk. Tu yang malam tadi pergi klinik lagi sekali. Bila doktor cek..doc bagitau paru2 dia ade jangkitan. Memandangkan waiz sejak kecik pernah kena jangkitan paru2..so bile dia sakit, memang akan mudah melarat sbb paru2 dia lemah lagi. Risaulah juga kitaorg ni..takut waiz kena masuk wad je. Wei...tak sanggup aku nak tengok waiz kena masuk wad lagi. Cukup lah dulu aku jaga dia 2 minggu kat wad..serik! Kesian tengok baby kena masuk jarum lah bagai..diaorg buat anak kita macam eksperimen jer!

Mintak2 lah waiz cepat sembuh..mama sangat risau..waaaaa. Korang tolonglah doakan kesihatan anak aku...emm


Sincerely...

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal