Tuesday, September 7, 2010

Nak balikkkk..

Alhamdulillah..setelah selesai semuanya, hati pon dah x marah lagi. So tahun ni kitaorg buat keputusan untuk beraya kat kg aku lagi..Sabak Bernam! Nak balik kampung ni..banyak lah persediaan yg kena buat. Nak settled keje kat ofis dulu (sbb koman2 aku cuti seminggu)..settled rumah, packing barang. Memandangkan dah bertambah ahli ni, barang2 budak kecik tu kena plan jugak..rase semua benda nak bawak..aduh pening kepala den. Nasib baik lah kete laki aku tu besor gajah..boleh lah sumbat semua barang kat belakang. Silap2 katil waiz pon boleh bawak balik sama..hehe. Sebelum packing barang..aku biasa buat list dulu, baju bape psg nak bawa, seluar besar, seluar kecik, tudung, ubat, charger, susu, pampers, bla..bla..bukan ape, takut ade yang tertinggal pulak nanti.

Kalau ikut program kitaorg nak balik kg hari rabu..b4 sahur. Macam tahun lepas pon kitaorg gerak dalam kol 3a.m..sahur dalam kereta je. Masa tu x de waiz lagi..so main belasah je lah nak gerak pukul bape pon. Ni ade waiz..susah sikit lah. So mr MKS decided gerak b4 sahur..sama cam tahun lepas. Masa tu waiz tido lagi..so x de lah dia bosan sangat. Bayangkan lah dari Kuala Terengganu ke KL je dah 7 jam..macam mane lah nak pegang budak tu kalau balik di siang hari..surrender! 

Then semalam tetiba je...
mr MKS : Org tengok anak bulan hari ape?
aku         : Hari Rabu..nape?
mr MKS : Bukan hari selasa ker? Amri kata hari selasa..KHAMIS raye..
aku         : Hah?
mr MKS : Kita kena balik kg hari selasa lah..
aku         : HAH?!#@#%
Amri tu kawan mr MKS.. aku pon x tau dari mane dia dengar raya hari Khamis. Sbb kalau x salah aku hari tu dengar announce tgk anak bulan hari Rabu..malam tu akan di umumkan terus raya bile. So biasanya..mesti gap sehari kan? Jadi raya hari Jumaat lah..sama cam kat kalender. Tapi x kisah lah raya hari ape pon..yg penting sekarang bile nak balik kg? Plan terbaru..mr MKS nak balik hari selasa..prob nya sekarang, aku keje lagi. Mr MKS kata gerak lepas aku abis keje..so b4 buka puasa lah. Maybe akan berbuka dlm perjalanan. Best jugak balik malam ni..tapi tu planning baru..x tau jadi ke x! Sbb kalau korang nak tau..mr MKS memang x akan bawak kete malam2 ni. Dia tu kan rabun2 ayam..mane boleh bawak kete malam2 ni. Aku pon x berapa nak yakin je bile dia ajak balik malam2 ni..emm. Mintak2 x ade ape2..amin. Tapi menurut mr MKS..kalau kitaorg gerak petang selasa tu..sampai di KL dalam pukul 1a.m..dia nak berenti tido & rehat kat rumah abg dia (abg usop) kat Greenwood. Pagi Rabu baru gerak balik Sabak Bernam..emm tunggu lah next entry kalau nak tau bile sebenarnya aku balik..okeh.


Sincerely...

p/s: Conpem balik hari selasa..hehe

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal