Monday, August 23, 2010

K.Trg vs Sabak Bernam

Alhamdulillah..masih di mood puasa lagi. Masa 10 Ramadhan 1431H hari tu..lepas berbuka, terjadilah satu perbualan antara suami isteri (aku n mr MKS daa..~) Perbualan yg biasa jer..x lah hangat sangat..cuma suam-suam kuku je :

mr MKS : Tahun ni kita raya sini ker? (bermaksud raya di kg dia lh..terengganu, tmpt aku duduk skrg)
aku         : Hah ? (Dengan muka blurr-nya) Nape pulak?
mr MKS : Saje..cube tanya waiz dia nak raya mane tahun ni.
aku         : @%#^$%&(*! (mendenya nak tanya budak tu..dah lh dia tengah tido..x tau cakap lg. x ade maknanya!)

Sebenarnya selama ni..setelah 4++ tahun kawen kitaorg x pernah berdebat pon pasal nak raye mane setiap tahun.  Sebab mak aku dah x ade..mak mr MKS pon dah x de..masing2 tinggal ayah & abah jer. So x de lah frust menonggeng sangat kalau x dapat raya kat kampung masing2. Tapi aku pon x paham ape motif dia tanya soalan tu kt aku..maybe excited nak raye bersama anak dia buat pertama kali kot. Or maybe dia nak rase perasaan suami isteri yg gaduh pasal nak raya kt kg masing2..or..ish..macam2 assumption yg aku buat!

Tapi bila aku recall balik memori aku ni..ruper2nya dah 4x kitaorg raya bersama sebagai suami isteri ni. 2 tahun pertama perkahwinan kitaorg..aku dengan sukarelanya raya kt Terengganu..Sebab masa tu aku study lagi kat UiTM. Pastu final exam pulak betul2 lepas raya. So dengan berat hatinya...aku memilih untuk study daripada beraya..x balik kg lah raya tahun 1&2 tu. Then raye tahun ke 3&4 (masa tu pon aku dah abis belajar & dah kerja pon)..balik raya  kat kampung aku lh, kat Sabak Bernam, Selangor. Jadi? Raya tahun ke5 ni..?Ooo..patutlah dia tanya! Hendak menduga hati aku rupenya..Kot2 lah tahun ni aku nak beraya kat terengganu jer..save lah duit dia!

Emm..aku pon x tau lagi. Samada nak beraya kat sini jer..ataupun balik kg. Biarlah masa yang menentukan. Sebab ade beberapa perkara yang buat aku rase tawar hati nak balik kg..kecewa, terkilan, sedih, marah, etc. Tapi x tau lah kalau hati aku terbuka nak balik pulak nanti. Sesungguhnya bulan Syawal tu kan kita di galakkan memaafkan antara sama lain. Tapi perlukah aku memaafkan? Kenapa tidak? Sedangkan nabi ampunkan umatnya. (Ya Allah, jauhkan lah hamba-Mu ini dari hasutan Syaitan). 

Sesungguhnya aku memang tengah confused sekarang..wuawaaaa...



So, kesimpulannya..jgn pikir lagi. Puasa dulu ok..Bak kata gambar yg aku amik kt google image tu.."the more i think..the more confused i get". Ermm...

Sincerely...

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal