Friday, February 1, 2013

Ujian & Rahmat

"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. " ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha...."

Selalu dengar dan baca petikan kat atas tu kan? Rasanya tu lah yang terjadi dekat saya sekarang ni. MKS selalu kata..ni lah ujian untuk kami sekarang. Ye..kadang-kadang saya menangis jugak. Tapi..last-last kena redho dan terima kenyataan. Jangan selalu tengok orang di atas yang hidup senang lenang. Kena pandang orang di bawah kita, alhamdulillah saya tak pernah missed makan lagi setakat ni. Masih ada rumah untuk berteduh, masih ada kenderaan untuk bergerak ke sana ke mari, masih ada pakaian untuk di tukar ganti, masih ada telefon untuk menghubungi..syukur syukur syukur Ya Allah.

Semoga Allah bukakan rezeki untuk kami..untuk keluarga saya, untuk kawan-kawan saya...untuk seluruh muslimin dan muslimat...amin.

p/s: ni entry lama..masa saya emo nak cari kerja lain. Ni dah dapat kerja baru..still tak puas hati. Aduh...napelah hidup ni asyik nak senang dan tak bersyukur. Hanya peringatan untuk diri sendiri..wassalam.




6 comments:

Arysa Nasir said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

dlm hidup ni kalau nak check sesatu, mmg byk yg tak puas hati sis hu hu... apapun, usaha sebaiknya, yang lain urusan Dia, doa je... (ckp pd diri sendiri juga)

happy working at new place, ok!

deq noor said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

sabar ye wida.. Allah sayangkan kita, sebab itu kita terus diuji olehNya... :)

Kamariah Awang said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Tak salah..., menangis ajelah untuk terapi hati... Tentu selepas menangis kita muhasabah diri... Mudah2an kerja baru akan membawa keseronokan jugak akhirnya buat Wida... Ikhlas doa dari ma...

Cik Aann said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

insyaAllah segala keperluann akan cukup kalau kita tak terlalu demand.. banyakkan mendekatkan diri pada Allah supaya kita sentiasa redha dengan takdir yg ditentukan,.,.

Unknown said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

peringatan untuk semua nih...tapi kenapa tak puas hati di tempat kerja baru yer..??

pena rozie said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Amin..... Mcm mane temp keje baru. Moga2 ok yer....kete parking mane??? X nampak pun. Hehehehe....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal