Thursday, February 21, 2013

Kerja Baru

Assalamualaikum semua..

Lamanya tak meroyan kat blog ni..aduh. Rindu nak membebel macam dulu..huhu. Tapi apa kan daya, kerja baru saya ni tak se-relax macam kerja dulu. Ada masa bukak facebook..updated blog, tengok cite korea. Saya dulu pon konpius.."aku ni kerja ke tidak ni"...hahaha. Tapi kerja tetap siap ye..

Pada yang masih tak tau..saya dah dapat kerja baru. Sekitar bandar Kuala Terengganu jugak. Tapi sekarang ni saya tengah training selama dua minggu di Seksyen 13, Shah Alam. Masa mula-mula apply kerja ni, memang diaorang dah inform..jawatan saya ni akan kena training di HQ di Shah Alam. Masa tu, nak dapat kerja punya pasal..sangguppppp. Tapi bila dah masuk kerja..rupa-rupanya memang kena pergi HQ. Aduh..masak betul!!

Nak tak nak, terpaksalah saya berkelana dan mengembara ke Shah Alam..huhu. Macam-macam cabaran lah saya hadapi. Kena tinggal anak lah..runsing nak pergi training macam mana lah, tempat tido, bla bla bla...emm. Nasib baiklah MKS paham..dan dialah yang bagi semangat kat saya. Kalau ikot perangai saya yang lembekkk dan manja ni, rasanya..sehari dua je tahan kerja kat situ kot..huhu.

Dipendekkan cerita..15hb baru ni, MKS hantar saya ke Klang. Oh ya..tempat kerja saya ni sediakan penginapan kat Hotel Laman Seri di SA sebab ada 2 orang lagi yang training bersama saya iaitu dari Sungai Petani dan Kuching. Tapi disebabkan saya bawa Una (korang tau2 jelah..una tu kan masih menyusu badan dengan saya), so saya decided untuk menumpang di rumah yong (abang sulung) saya kat Klang tu. Sebabnya..kalau saya duduk hotel..kat mana nak letak una masa saya training dari pukul 9-6 tu? Kat Klang, saya tumpang letak una kat rumah pengasuh anak-anak yong saya.

Alhamdulillah sangat2..family saya banyak membantu. My SIL..K.Yong sudi pinjamkan kereta kancil dia untuk saya berulang alik dari Klang-S.Alam. Tumpang tido rumah lagi..tolong amik una waktu petang lagi sebab saya sampai rumah dalam pukul 7pm..tolong masak..kadang-kadang tolong jemur baju saya lagik! Huhuhu...memang banyak lemak sungguh! Tu belum adik saya..Lily, tolong pinjam GPS..pinjam smartag dia, bagi baju-baju, tudung..sebab saya malas bawak stok baju dari Terengganu..hahaha. Nasib baiklah k.yong saya tu kecik je..kalau sama saiz, harus saya pinjam baju dia je!

Bab jalan satu hal jugak. Yong saya ada tunjukkan jalan dari Klang ke ofis saya kat Shah Alam tu..tapi orang blur dan lembs cam saya ni mana lah ingat jalan kan. Jalan kat Kuala Terengganu tu pon saya boleh sesat...padahal dah duduk sana 7 tahun, ini kan bandar besar macam Klang dan Shah Alam. Lepas yong tunjukkan jalan, saya test bawak kereta sama MKS & Lily..teruk saya kena hentam tau. Diaorang tu kalah JPJ..asyik kondem...ish nak buat macam mana, saya ni memang lemahhhh bab jalan.

Hari pertama pergi kerja..saya sesat. Pergi balik sesat tau! Hari kedua pon sama! Padahal GPS on..peta kat kertas pon ada..sesaaattttt jugak!!! Hari ketiga baru okey...barulah boleh ingat sikit..so tak sesat. Agak bangga jugaklah..walauponnnnn!!! Ni dah hari ke-4 saya training di HQ. Okeylah..staff kat HQ ni memang banyak mengajar dan membantu. Memang tak lokek ilmu..besttlah. Feeling cam jadi student balik je, teringat masa belajar kat UiTM dulu..hehehe. 

Tapi..tapi..yang tak bestnya...bab parking kete. Saya ni dahlah parking failed. Dulu test parking 2 kali tau..memang hazablah nak cari parking kat sini..fuhh. So reject nak kerja kat sini...hahaha.
Ni permandangan dari tingkat 3 ofis...kereta parking bawah flay over je. Bertindih-tindih...orang bandar biasalah kan. Saya tak reti sangat nak parking cam ni. Hari tu sampai nak nanges rasanya menunggu parking...huhu. Saya takut kereta k.yong saya tu calar je. Baru cat kereta tu..aduh. Mintak-mintaklah selamat yer.

Okeylah..saya training sampai 28hb ni. Sape nak jumpa..mehlah, hahaha.



p/s: waiz dan MKS dah balik KT 17hb hari tu..so saya dan una je tinggal kat Klang. Kesian waiz....kena berpisah dengan mama dan adik dia untuk sementara waktu :(

1 comments:

Unknown said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Ni entry happy ke entry sedih? Apsal rase mcm nak nangis bile baca.. Hee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal