Monday, May 23, 2011

Problem Dengan Proxy..Ni Ada Solutionnya

Aku pon tak tau proxy tu apa..bila nak buka internet, tak boleh. Facebook tak boleh bukak..blogger pon sama! Boleh dengar radio jer. Aku ingat problem dengan modem. Tapi kenapa aku sorang jer kena. Tensionn...grrrrr
Ni lah proxy yang aku cakap tu..semua website tak boleh bukak kecuali radio. Macam kena block jer kan? Tapi bila aku google..nasib baik ada penyelesaiannya. Yess.. Ni berkaitan dengan windows gak. So kalau korang kena macam ni jugak, boleh try solution ni okey.
Firstly, pergi kat Tools ---> option.
Bila kuar kotak option ni..klik advance ----> network ----> setting
Pilih dan klik kat no proxy tu ----> OK.
Now..leh main internet.

Sincerely...


4 comments:

sW33tdARLiNG said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

tak penah lak kena camni...

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@sW33tdARLiNG
kalau terkena cam sy..leh guna cara ni ok

Kamalia said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

wida..sy slalu kena cam ni..padahal xpenah pun setting for proxy server..so,kami pun buat bnda yg sama gak mcm wida buat ni..tetiap kali kena buat camtu..haishhh

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

@Kamalia
oo..ada jugak yg kena cam sy ni rupernya.

leceh kan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal