Thursday, October 21, 2010

Telur Penyu..

Bos aku kat Padang Pulut ni kalau nak belanja makan..mesti request restoren yg ade telur penyu. Aku pun x pernah makan telur penyu ni. Setakat telur ayam..telur itik & telur ikan tu pernah lah. Lagipun bakpe lah nak di makan telur penyu ni..kesian diaorg tau. Dah lah penyu ni termasuk dalam kategori haiwan nak pupus...alih2 manusia ni gi makan anak2 penyu yang x dan nak tengok dunia..huhu. Mesti mak & bapak penyu ni tertunggu-tunggu anak diaorg kan? Waaaaaa..ape ko merepek ni labu?

Disebabkan bukan semua restoren ade jual telur penyu ni..dan susah nak dapatkan telur penyu ni..harga dia sebiji pon boleh tahan lah jugak. Kalau biasa bos aku belanja dekat Restoren Meka ni..sebiji telur = RM4.00/biji tau. Paling koman dia makan 3 biji..So RM12.00 tuk 3 ekor anak biji telur penyu. Aku makan pon x sampai RM12.00..hehehe. x kisah lah..ape yang penting..hari ni aku dapat makan free. Blurpp..Alhamdulillah. Terima kasih Ku..sebab x pernah jemu belanja kitaorg..tapi jemu lah makan kedai sama jer..Wah.wah..demand ko ye!

Curik kat Google..Yang aku snap ade..tp malas nak transfer dlm computer

Sincerely...


4 comments:

sw33tdarling.com said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

walaupun kita ni orang tganu.. tapi kita tak pernah pun rasa telur penyu cemana.. rasa cam geli jer tekak nak telan lembik2...

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

sy tengok pon geli kak..kembang tekak ni..

Kamariah Awang said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Salam perkenalan, wida... Ma pun dah lama tak makan telur penyu. Mahal sangat tak padan dengan harga.

wida said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

salam perkenalan juga..tp kalau murah pon sy x tergamak nk makan..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal