Sunday, March 1, 2015

B.E.N.T.O.

Bento atau orang panggil bekal..
Tak lah selalu buat...tak segigih kak PR nuuu..apatah lagi sehebat Yohana Sabri..huhu.

Ikut mood jugaklah..hari rajin (read: bangun awal) buat, hari malas (subuh pon terkejar-kejar) tak buat..hehe.

Tapi kan..waiz tu memilih sikit. Dia bukannya nak makan nasi goreng, mee/bihun goreng..tekak very western tau. Tu yang balik-balik asyik buat spageti dengan nugget je.
Spageti biasanya saya memang rebus malam. Siap simpan dalam peti sejuk. Kadang2 tahan lah 2-3 hari. Pagi rendam dalam air panas je. Sos spageti pulak saya prepare time weekend. Memang masak satu botol/tin terus. Buat dua2 sos..bolognise & carbonara. Lepas tu asing siap2 dalam bekas kecik. Nak makan, reheat je.
Hari malas..cam nilah bento waiz. Nugget dan sosej..bakar dalam oven. Tak payah nak goreng2 sangat..bakar dalam oven lagi sihat walaupun sebenarnya nugget dan sosej tu tak elok makan selalu ye. Tapi nak buat cam ne..itulah waiz suka makan. 

Tapi hari ni saya rajin sikit..buat mee goreng. Tak taulah waiz makan ke tak..kalau dia tak makan, saya mogok seminggu tak nak buat bento dia..huhu.

Saya harap..boleh lah amik inspirasi dari ibu2 yang hebat kat luar sana..gigih masak untuk bekal anak2. Malah bekal untuk suami dan diri sendiri (kalau bekerja). InsyaAllah boleh..doakan!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal