Monday, May 19, 2014

JOM POTONG GULA..JANGAN POTONG KAKI!!

Sape kat sini yang tak makan gula? Ada..ada..ada? Rasanya rata-rata semuanya makan gula. Memanglah kita tak makan gula..tapi dalam air ada gula tak? Kuih..kek..biskut? Semuanya ada gula. Jadi..kalau anda pengguna gula yang tegar, maknanya anda berpotensi menghidapai penyakit diabetis atau kencing manis tau!

Takut tak tengok gambar kat bawah ni..takut..takut? Saya pon takut. So sekarang saya nak ajak anda semua untuk tukar gula pasir yang biasa kita guna kat rumah tu kepada gula yang lebih selamat.


Hj Nazmi merupakan pengasas kepada syarikat kami - YUSHAM DYNAMIC RESOURCES

Jom tukar gula pasir putih kepada gula yang lebih selamat. InsyaAllah, jika di amalkan..akan berkuranglah potensi kita untuk mendapat penyakit kencing manis ataupun diabetis. Lagi pun gula pasir kan ada bahan kimia. Pernah tak bayangkan macamana gula pasir tu di proses? Dari gula tebu yang perang tu hendak ditukarkan kepada putih? Iye..guna bahan kimia! Sama macam kita guna clorox/pemutih untuk bersihkan baju kita yang kotor tu. 

Jadi jom tukar kepada gula yang lebih selamat.. contohnya gula stevia atau gula tebu yang menggunakan nano teknologi. Kat mana nak dapatkan produk tu? Saya ada jual...nanti saya share kat entry yang lain okey. Nak beli kat orang/kedai lain pon tak pe. Kat sini saya cuma nak sedarkan anda keburukan jika memakan gula pasir yang biasa tu.

So...jom potong gula, jangan potong kaki!!

4 comments:

NM03 said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

assalamualaikum wida!!! lamanya tak jengah sini... sehat ke

cindyrina said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

kurangkan gula untuk kesihatan dan tak suffer di hari tua..

Cik Aann said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Kalau untuk kencing manis, bagus kalau ambik GLA complex, bcomplex n zinc complex.. bcomplex utk tukarkan makanan kepada tenaga, gla complex utk bantu komplikasi diebetes, zinc plak utk mempercepatkan luka sembuh.. if ada ahli keluarga atau kawan2 ada kencing manis, boleh suggestkan set ni..insyaAllah ianya membantu

Mia Kassim said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Mcm lama tak muncul kan ... ke aku yg tak nmpk .... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal